JaRocka

Kundtjänst

Måndag-Torsdag 10:00-12:00
Fredag STÄNGT

Ring oss

013-14 14 44

Skicka e-post

info@jarocka.se

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får
Titta gärna om ni hittar svaret på er fråga innan ni kontaktar kundtjänst



Generella frågor


Jag kan inte logga in

  1. Har du sett din kod som du fått på mailen och/eller sms?
  2. Skilj på små och stora bokstäver i lösenordet.

Jag har inte fått någon inloggningskod

Vi har inte fått dina kontaktuppgifter till oss. Kontakta kundtjänsten för komplettering.

Jag har flera inloggningskoder, kan jag beställa alla dessa bilder tillsammans?

Om er fotografering stödjer vår funktion "Samla ihop användare" hittar ni när ni loggar in på vår hemsida en text uppe till höger ovanför bilden som säger "Har du flera inloggningar/syskon?"

Klicka er in där och fyll i inloggningsuppgifter för era övriga användare. Detta innebär att de "slås ihop" och ni har tillgång till alla användares bilder under samma inlogg och även kan göra en enda beställning.

Varför har jag inte fått hem några bilder för påseende?

Hos IST Foto & JaRocka har du alltid dina bilder tillgänliga på www.istfoto.se & www.jarocka.se för påseende. Därför skickar vi inga papperskopior för påseende. På detta sätt sparar vi på vår miljö.

Jag har inte fått alla de bilder som jag har beställt. Vad har hänt?

Tänk på att din beställning kan innefatta flera olika leveranser.

  • Kataloger levereras i en separat försändelse.
  • Bilder upp till 20x30cm leveras i ett kuvert, oftast direkt hem till er brevlåda.
  • Storlekarna 30x45cm samt 50x75cm samt canvas levereras i stora kartonger och hämtas vanligen ut hos ombud eller hos Posten.

Min bild har blivit förstörd i postgången. Hur får jag en ny, hel bild?

Vi reklamerar förstås detta och skickar er en ny.

  • Fotografera av skadan och bifoga i ett mail till info@jarocka.se
    (Det behöver inte vara något mästerverk, bara så att man ser skadan.)
  • Skriv med ert ordernummer samt vilken bild/bilder som har blivit förstörda.
    (Tex: Order: 126455, Bild: abV5f_0001.jpg, 15x23cm)

Hur laddar jag ner mina Digitala Filer?

Digitala Filer laddas hem till en dator eller annan enhet och består inte av några fysiska pappers-fotografier.
Ni får en nedladdningsbar länk direkt efter köp och som ni också hittar i orderbekräftelsen som skickas till
den e-postadress ni angav vid beställningstillfället.


Jag kan inte ladda ner min gruppbild efter det att jag har köpt Digitala Filer. Vad har hänt?

www.istfoto.se och www.jarocka.se är inte gruppbilder som digitala filer till försäljning alls.
Anledningen till detta är att vi vill minimera risken för spridning av bilder på andras barn via tex. sociala medier.
Därför inkluderas inte gruppbilden vid köp av Digitala Filer.

Jag bor utomlands. Kan jag få mina bilder skickade till mig ändå?

Vi har endast möjlighet att frakta beställningar nationellt inom Sverige. Vår produkt Digitala Filer begränsas inte av detta och kan tillgås internationellt.

Hur länge finns bilderna kvar att beställa?

Bilderna finns tillgängliga i minst c:a 6 månader efter utförd fotografering. Tex. skolfotografier tagna av IST Foto/JaRocka inaktiveras årligen under sen vår/tidig sommar. 




Betalning & Fakturering


Vad kostar det att handla hos JaRocka?

Priserna hos IST Foto och JaRocka uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer.

På vilka sätt kan jag betala hos JaRocka?

Hos IST Foto och JaRocka kan du välja att betala via Swish, faktura eller mot delbetalning.

Vilka betalkort stödjer ni vid betalning med betalkort?

I dagsläget accepterar vi tyvärr inte betalning med betalkort.

Hur gör jag för att betala med Swish?

När du har valt att betala med Swish görs ett anrop mot det Swish-konto som är knutet till det mobiltelefonnummer du angett i kassan för din beställning. När du klickat dig vidare till Swish-betalningen öppnar du Swish-appen på din enhet och följer anvisningarna på skärmen.

Jag har frågor eller funderingar om min faktura. Vem kontaktar jag?

Kontakta IST Fotos och JaRockas kundtjänst.

Kan jag delbetala min faktura?

Ja, på belopp över 400 kr. Information kring detta och hur ni gör står angivet på er faktura när ni får hem den.

Min faktura var inte med i försändelsen tillsammans med mina bilder. Varför?

Fakturan levereras separat från bilderna och kommer oftast ett par dagar efter det att bilderna har kommit.

Jag hittar inte min faktura. Hur gör jag?

När din order skickas, skickar Riverty fakturan till den e-postadress du registrerade i samband med ditt köp. Du kan alltid finna alla dina fakturor genom att logga in på MyRiverty. Om du har svårt att finna din faktura kan du kontakta Rivertys kundservice på 0340-59 61 01 eller customercare@riverty.se så kommer de att hjälpa dig.

Jag har tappat bort mitt order-nummer. Vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att ta fram ditt order-nummer.


Om webbplatsen


Använder JaRocka.se cookies?

IST Foto och JaRocka.se sparar ingen användarrelaterad information på din dator i cookies på grund av säkerhetsskäl. Webbplatsen använder sig dock av en "sessions variabel" som verifierar dig som unik besökare när du besöker oss. Den cookien ligger kvar under hela din vistelse, tills du väljer att lämna JaRocka.se.

Jag kan inte ladda ner mina digitala filer som jag har köpt. Vad gör jag?

Vänta tills alla bilder är hämtade. När bilden finns att ladda ner klickar du på knappen "Ladda ner" till höger om varje bild.

En del webbläsare blockerar direkt nedladdning av bilder. Om ni råkar ut för detta vänligen använd knappen "Öppna bild" för att öppna bilden och spara den manuellt genom att högerklicka och välja "Spara mål som".

Kontakta annars IST Fotos och JaRockas kundtjänst så hjälper vi dig.